برا تو
برا تو

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اصول طراحی لوگو آرم نشانه

اصول طراحی لوگو.آرم.نشانه
#1
Star 
طراحی لوگو، آرم و نشانهنشان‌واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است
به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما
خوانایی چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.
نشان‌واره یا لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است.
همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح می‌دهد.
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی،
نشان‌ها، فیلمها حتی پرچم‌ها استفاده شده است.
لوگو، آرم و نشانه، معرف هویت و شخصیت
یک مجموعه، شخص، شغل
و یا هرگونه فعالیت می باشند!
داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر
طراح “لوگو، آرم و نشانه” قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد.
اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود  قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری
یا برند خواهد بود. طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری
نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد.
داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که
هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.

 
 



عادت ندارم درددلم را،به همه کـــــس بگویم....!!!!پس خاکش میکنم زیــــرچــــــــهره

خندانم تاهمه فکرکنند.....نه دردی دارم نه قلـــــــــــــــــبی......
برای تشکر از نویسنده روی سپاس کلیک کنید
پاسخ }}}}
سپاس شده توسط: minoz ، امـــԹʍɿՌیـــنــم
#2
سادگی

هر لحظه ای از روز، مصرف کنندگان با هزاران جنس و مارک مختلف مواجه می شوند. چطور شما می توانید برجسته بمانید؟ پاسخ ساده است. لوگوهای پیچیده با اجزای متعدد باعث سردرگمی مخاطبان می شود. شما می خواهید همه الهامات طراحی را بگیرید و آن را در اولیه ها خلاصه کنید. یک لوگوی تاثیرگذار باید تنها شامل خصوصیاتی باشد که برای کسب و کار شما حیاتی است. چنانکه هنری دیوید توریا می گوید: "ساده کنید، ساده کنید، ساده کنید". نایک بهترین نمونه ای است که نشان می دهد سادگی می تواند فراتر از تصور شما عمل کند. یک تیک ساده می تواند چیزهای زیادی را درباره کسب و کار آنها به تصویر بکشد و تاثیر قدرتمندی بر جای بگذارد.



به یاد ماندنی

فقط چند ثانیه طول می کشد تا اولین تاثیر ایجاد شود، اما باید مطمئن شوید لوگویتان اثری ماندگار داشته باشد. رنگ های تند و تیز و گرافیک یکتا تنها دو راه برای برجسته ماندن در میان سایرین هستند. یکی از بهترین نمونه های یک لوگوی ماندگار توییتر است. وقتی شما آن پرنده آبی کوچک را می بینید، می دانید به یک عمل، توییت کردن، مرتبط است. تشابه ذاتی ای که میان جیک جیک کردن پرنده (لوگو) و عمل توییت کردن قائل می شوید، بسیار به یاد ماندنی است. حالا این یک مارک تجاری قدرتمند است. .



بی انتها

لوگوی شما باید مثل یک لباس سیاه کلاسیک ماندگار باشد. پیروی از مدها، از جمله سبک ها و فونت های مشهور، وقتی که این مدها کهنه می شوند، زحمت بالقوه ای را ایجاد می کند. شما می خواهید لوگویتان برای مدتی باقی بماند. به جای آخرین مد، روی برندتان تمرکز کنید. لازم به گفتن نیست که لوگوی کوکاکولا یکی از لوگوهای کلاسیک و ماندگار است. با اینکه این لوگو بیش از یک قرن پیش طراحی شده، هنوز جذاب و مرتبط با کسب و کار فعلی است.



متنوع

یکی از بهترین ویژگی هایی که میتاند در لوگویتان داشته باشید، قدرت متنوع بودن است. وقتی یک لوگو طراحی می کنید، باید از کاربرد آن آگاه باشید. شما این لوگو را در اندازه های مختلف روی سطوح و چیزهای مختلف، از قبیل سربرگ، بنر و کارت های تجاری، استفاده خواهید کرد. لوگویی انتخاب کنید که در هر اندازه ای تاثیر گذار باشد. این نکته برای رنگ نیز صادق است. اگر لوگویی طراحی می کنید که به شدت به رنگ وابسته است، وقتی سیاه و سفید چاپ شود، اثر خود را از دست می دهد. تنوع لوگوی شما را به قدر کافی انعطاف پذیر می کند تا به هر منظوری بتوان از آن استفاده کرد.


متناسب و مقتضی

یک برند بدون داستان چیست؟ میخواهید بین داستانتان با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و این نیاز به شناخت عمیق مخاطب دارد. بعد از اینکه در مورد مخاطبانتان کاملا تحقیق و تحلیل کردید، درک بهتری از اینکه چه فونت، رنگ یا گرافیکی باید استفاده کنید، خواهید داشت. لوگوی شما باید درخور و مناسب مخاطبان و شایسته برای کسب و کارتان باشد. لوگوی کانتینر کورپ با در نظر گرفتن عملیات اصلی تجارت خلق شده است. درایو با طراحی چیزی شبیه کانتینر، خواسته اند لوگوی جدید کانتینر کورپ منتسب کسب و کارشان باشد.


این موارد می شه به اصول اضافه کرد  .منبع :  shlogo.ir
برای تشکر از نویسنده روی سپاس کلیک کنید
پاسخ }}}}


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان